Lavantalar Çiçek Açtı: Kumluca Bal Ormanı Bölgeye Ekonomik Katkı Sağlayacak
Lavantalar Çiçek Açtı: Kumluca Bal Ormanı Bölgeye Ekonomik Katkı Sağlayacak
İncelemeler sırasında lavanta başta olmak üzere aromatik bitkilerin gelişim durumunu yerinde değerlendiren Bölge Müdürü Şen, çalışmaların bölgedeki biyolojik çeşitliliğin artırılmasına da katkı sağladığını kaydetti.
Edremit’te eski maden sahası doğayla yeniden buluştu. Balıkesir Orman Bölge Müdürlüğü tarafından oluşturulan Kumluca Bal Ormanı’nda lavanta ve tıbbi aromatik bitkiler çiçek açmaya başladı.
Balıkesir Orman Bölge Müdürü Musa Şen, Edremit Orman İşletme Müdürlüğü sınırlarındaki Tepeoba Mahallesi’nde bulunan Kumluca Bal Ormanı’nda incelemelerde bulundu. İncelemelere Ekosistem Hizmetleri Şube Müdürü Abdulmuttalip Yapacak ile Edremit Orman İşletme Müdürü Muhammet Solmaz da eşlik etti. Daha önce maden sahası olarak kullanılan alanın Orman Genel Müdürlüğü tarafından teslim alınarak rehabilite edildiğini belirten Şen, bölgenin doğal yapısına uygun ağaçlar ile lavanta, adaçayı, kekik ve oğulotu gibi tıbbi aromatik bitkilerin dikildiğini söyledi.
Şen, oluşturulan Bal Ormanı'nın gelecekte hem ekolojik hem de ekonomik açıdan önemli kazanımlar sağlayacağını ifade ederek, çiçek açmaya başlayan bitkilerden yapılacak hasadın yöre halkına ek gelir oluşturacağını ve ülke ekonomisine katkı sunacağını vurguladı.

İncelemeler sırasında lavanta başta olmak üzere aromatik bitkilerin gelişim durumunu yerinde değerlendiren Bölge Müdürü Şen, çalışmaların bölgedeki biyolojik çeşitliliğin artırılmasına da katkı sağladığını kaydetti.

Kumluca Bal Ormanı ziyaretinin ardından Şen, Edremit Orman İşletme Müdürlüğü’ne bağlı Güre ve Kumluca Yangın İlk Müdahale ekiplerini ziyaret ederek görevli personelle bir araya geldi ve çalışmalar hakkında bilgi aldı.

Balıkesir HABERİ


